LOLA T70 MK2 SPYDER [Vendu]
Les services + de Classic Racing
Bientôt disponible
Bientôt disponible
A votre service depuis 1995, Transfret c’est avant tout le respect des collaborateurs et des clients.
Pour transporter de 1 à 6 voitures partout en Europe, contactez nous sur www.groupe-transfret.com
Une grosse puissance et un faible poids étaient les maîtres mots à l’époque de la Can-Am.
La société britannique Lola a pris la démarche au sérieux avec sa Lola T70 Mk.2.
Corps en fibre de verre recouvrant un châssis en aluminium, auquel sont attachés un V8 américain et une transmission manuelle Hewland.
Même si leurs voitures étaient de petite taille, elles démontraient dans la Can-Am qu’elle représentaient une véritable menace pour les autres compétiteurs.
La SL71 / 36 a commencé sa vie chez John Mecom, importateur officiel de Lola aux États-Unis, en 1966.
Mecom vendit ensuite la voiture à Rich Galloway un néozélandais de Colorado Plastics, qui est devenu le premier propriétaire et le conducteur désigné de la voiture.
Le spyder a participé aux deux premières courses de la saison Can-Am, à Road America et Bridgehampton. Après avoir pris la 15e place à Road America, la voiture a été accidentée lors des essais à Bridgehampton, ce qui a mis un terme à sa saison 1967. Galloway codera SL71/36 à Carl Haas, le futur distributeur américain de Lola Cars.
Haas réparera ensuite la voiture avant de la vendre le 14 juin 1973 à John McDonald, un coureur du Colorado Club.
McDonald engagea la Lola dans quelques événements régionaux de la SCCA, puis la transmit à Mac McClendon, restaurateur connu, basé à Santa Ana, en Californie, le 23 septembre 1979. Après avoir acheté tout les équipements et l’outillage de Lola dans les années 70, McClendon était la personne la plus qualifiée pour restaurer les voitures de course Lola et le mieux à même de restaurer SL71 / 36 dans ses les moindres détails.
En 2008, la Mk.2 fut vendue à Archie Urciuoli, qui va la conserver et la piloter pendant 6 ans.
Archie allait accumuler un impressionnant palmarès dans les courses vintage auxquelles il a participé avec la Lola.
Il a ainsi gagné plusieurs courses dans sa classe, et même au scratch, et accumulé un grand nombre de podiums.
Il a remporté le titre USRRC, ainsi que le celui de sa catégorie pour les voitures de course des années 60 lors du Concours Amelia Island 2011.
En 2014, la Lola a été mise aux enchères et acquise par un collectionneur de la côte est.
En 2015, le puissant V8 Chevrolet de 5,7 litres de la Lola a été entièrement reconstruit par Marcovicci-Wenz Inc. pour un montant de plus de 13 000 $.
Depuis que le moteur a été reconstruit, elle a été utilisée moins de 8 heures.
Arrivé chez Canepa à la fin de 2017, la voiture a été soigneusement examinée, puis démontée, nettoyée Aden les moindres détails et elle a reçu une superbe peinture bleu foncé à rayures rouges. Elle est maintenant prête pour la vente et la course, et juste à temps pour la Spring Classic de cette année et la Rolex Monterey Motorsports Reunion.
Historique de la course historique
2008
New Jersey Motorsports Park, 1er août
Lime Rock, septembre – retraité
Road Atlanta, le 3 octobre en classe, 8ème OA
Daytona, 1er novembre – 2e classe OA
Sebring, 1er décembre – 6e classe libre
2009
Sebring, March – Retraité
Sommet Point, 1er mai
Watkins Glen, 8 juin – AP
Laguna Seca, 22 août – OA
Lime Rock, 7 septembre OA
Watkins Glen, 3 septembre OA
Sebring, 4 décembre OA
2010
Watkins Glen, 3 juin – OA
Mt. Tremblant, 1 er juillet, 4 e AP
Lime Rock, le 2 septembre en classe, le 3ème OA
Watkins Glen, 2 septembre de la classe, 3 e AP
Sebring, 1er décembre en classe
2010 Legends of Motorsports – USRRC Champion
Concours Awards
Concours Amelia Island 2011 – Best in Class, voitures de course des années 60
On sale 1966 Lola T70 MK 2. Vin #SL71/36.
High power and low weight was the mantra of the Can-Am days, with the British company Lola taking this to heart with their Lola T70 Mk.2. A fiberglass body covering an aluminum chassis, with an American Chevrolet V8 and Hewland manual transmission strapped to it. Even though their cars were small in stature, they would prove themselves in Can-Am as a formidable threat to the big players.
SL71/36 began its life with John Mecom, the official Lola importer for the United States in 1966. Mecom would then sell the car to Rich Galloway of Colorado Plastics, who became the car’s first owner along with the car’s designated driver, New Zealand native Ross Greenville, who was a successful racer in the Can-Am series in his own right before driving for Galloway.
The spyder attended the first two races of the Can-Am season, consisting of Road America and Bridgehampton. After taking 15th place at Road America, the car ended up crashing during practice at Bridgehampton which concluded its 1967 season run. Galloway decided that he would trade SL71/36 to Carl Haas, the subsequent U.S. distributor for Lola Cars, for a Mk.2 spyder replacement.
Haas would then repair the car properly before selling it on June 14th, 1973, to Colorado Club racer John McDonald. McDonald would race the Lola in a few SCCA regional events, and then passed it onto known Lola restorer and enthusiast Mac McClendon, based in Santa Ana, California, on September 23rd, 1979. Having bought all of Lola’s tooling equipment in the ’70s, McClendon was the most qualified person to restore Lola racecars and able to complete even the smallest details on SL71/36.
In 2008, the Mk.2 would find a new owner in Archie Urciuoli, who would keep and race the car for a total of 6 years. Archie would amass an impressive vintage race history under his belt with the Lola, including one first overall finish, four first in class finishes, and two second in class finishes. He then took the Lola to Bobby Rahal’s 2010 Legends of Motorsports show and took USRRC Champion, and also Best in Class for 60’s race cars at the 2011 Amelia Island Concours.
In 2014 the Lola would be put up for auction and would be acquired by a collector on the East Coast. In 2015, the Lola’s mighty 5.7 liter Chevrolet V8 would be completely rebuilt by Marcovicci-Wenz Inc. to the tune of more than $13,000. Since the engine was rebuilt, less than an estimated 8 hours of track time have been put on the engine, leaving it in pristine condition.
Arriving at Canepa in late 2017, the car was looked over thoroughly and examined. As far as race cars go, the Lola is in exceptional condition. The fiberglass bodywork was removed to access all of the aluminum panels, hand cleaning each and every surface and every crevice. The engine bay and interior were also hand cleaned. Once finished, the car was reassembled and the dark blue paint with red striping was given a concours-level polish job to finish off the complete Canepa Difference detail process.
Now ready for sale and its next vintage racing legacy, and just in time for this year’s Spring Classic and Rolex Monterey Motorsports Reunion. Big on power and small in stature, this Lola T70 Mk.2 is complete Can-Am monster in sheep’s clothing and a force to be reckoned with that will even give bigger McLarens a run for their money.
Historic Race History
2008
New Jersey Motorsports Park, August- 1st OA
Lime Rock, September- Retired
Road Atlanta, October- 3rd in class, 8th OA
Daytona, November- 1st in class, 2nd OA
Sebring, December- 1st in class, 6th OA
2009
Sebring, March- Retired
Summit Point, May- 1st OA
Watkins Glen, June- 8th OA
Laguna Seca, August- 22nd OA
Lime Rock, September- 7th OA
Watkins Glen, September- 3rd OA
Sebring, December- 4th OA
2010
Watkins Glen, June- 3rd OA
Mt. Tremblant, July- 1st in class, 4th OA
Lime Rock, September- 2nd in class, 3rd OA
Watkins Glen, September- 2nd in class, 3rd OA
Sebring, December- 1st in class
2010 Legends of Motorsports- USRRC Champion
Concours Awards
2011 Amelia Island Concours- Best in Class, 60’s race cars
Disclaimer: The above vehicle information is complete and accurate to the best of our knowledge at the time it is posted to this website. Corrections or additional information is always appreciated. All advertised prices exclude government fees and taxes, any finance charges, any dealer document preparation charge, and any emission testing charge. Vehicles are subject to prior sale. All advertised to be true but not guaranteed. We assume no liability for errors or omissions.
Passeports techniques
Passeport | ASN | Numéro | Extrait |
---|---|---|---|
Passeport technique international (PTH) | USA 5437 |